VANLIGA FRÅGOR 

Priser och betalning



 Vår målsättning är att kunden ska få leverans inom 1-3 helgfria arbetsdagar. Leveranstiden kan dock variera beroende på mängden beställningar samt omständigheter via distributionen som vi inte kan påverka. DahlinByEberstål erbjuder frakt via DHL (Servicepoint) eller hemleverans med PostNord (MyPack Home). Varorna skickas till närmsta utlämningsställe. När paketet finns för avhämtning skickas ett sms med information om löpnummer till det mobilnummer som angivits vid beställning. Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID handling uppvisas.  Frakt/Retur 

DahlinByEberstål erbjuder standard frakt 39kr oberoende av köpesumma. För eventuella returer tar vi ut en avgift på 39 kr (SEK).  Betalning 

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning via internetbank. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du villkor Klarna Checkout. Villkoren för Klarna Checkout återfinns i kassan i samband med att du genomför ditt köp. Outlösta paket

Paket som inte hämtas ut kommer DahlinByEberstål debitera en summa på 200 kr (SEK). Avgiften är nödvändig för att vi ska kunna täcka frakt- och hanteringskostnader som uppkommer. Notera att om du inte tar emot eller hämtar ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp.
Priser

Alla varor från DahlinByEberstål presenteras i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. 

Reklamation

 Reklamationer

Vid reklamation ber vi er att kontakta kundservice för att få bästa service.

Endast ursprungliga, tillverkningsfel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage eller felaktig använding. Spara orderbekräftelse och kvitto för att kunna reklamera en vara. Fraktkostnaden vid godkänd reklamation står DahlinByEberstål för.

Frakt och leverans

 Leveranser

Vår målsättning är att kunden ska få leverans inom 1-3 helgfria arbetsdagar. Leveranstiden kan dock variera beroende på mängden beställningar samt omständigheter via distributionen som vi inte kan påverka.

DahlinByEberstål erbjuder frakt via DHL (Servicepoint) eller hemleverans med PostNord (MyPack Home). Varorna skickas till närmsta utlämningsställe. När paketet finns för avhämtning skickas ett sms med information om löpnummer till det mobilnummer som angivits vid beställning. Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID handling uppvisas. Frakt/Retur

DahlinByEberstål erbjuder 90 dagars öppet köp. För eventuella returer tar vi ut en avgift på 39 kr (SEK). Betalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning via internetbank. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du villkor Klarna Checkout. Villkoren för Klarna Checkout återfinns i kassan i samband med att du genomför ditt köp. Outlösta paket

Paket som inte hämtas ut kommer DahlinByEberstål debitera en summa på 200 kr (SEK). Avgiften är nödvändig för att vi ska kunna täcka frakt- och hanteringskostnader som uppkommer. Notera att om du inte tar emot eller hämtar ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp. Priser

Alla varor från DahlinByEberstål presenteras i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. I kundvagnen ser man det totala priset inklusive eventuella avgifter samt moms.

Ångerrätt och retur

 ÖPPET KÖP

Som privatperson erbjuder vi dig 90 dagars öppet köp, flera månader extra än Distans- och hemförsäljningslagen erbjuder privata e-handlare. Vill du under denna tid skicka tillbaka din vara så ber vi dig använda det emballage som varan skickade med från början. Be oss om en returfraktsedel och ett returnummer vi e-mail. Varan ska vara i originalskick, produkterna får packas upp och storlek provas men inga märkningar eller ”hang-tags” får tas bort från varan. Skor får inte vara använda (endast provade på mjukt underlag) och dessa ska alltid skickas tillbaka i original skokartong (som inte får vara skadad). Outhämtade paket

Paket som inte hämtas ut kommer DahlinByEberstål debitera en summa på 200 kr (SEK). Avgiften är nödvändig för att vi ska kunna täcka frakt- och hanteringskostnader som uppkommer. Notera att om du inte tar emot eller hämtar ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp. Byte