KÖPVILLKOR
Frakt: 39kr (standard)
Leverans på 1-3 vardagar
90 dagars öppet köp
Leveranser
Vår målsättning är att du som kund ska få leverans inom 1-3 helgfria arbetsdagar. Leveranstiden kan dock variera beroende på mängden beställningar samt omständigheter som vi inte kan påverka.
DahlinByEberstål erbjuder frakt via DHL (Servicepoint) eller hemleverans med PostNord (MyPack Home). Varorna skickas till närmsta utlämningsställe om DHL väljs i kassan. När paketet finns för avhämtning skickas ett sms med information om löpnummer till det mobilnummer som angivits vid beställning. Vid uthämtning av försändelse ska giltig ID handling uppvisas. Om du väljer MyPack Home med Postnord i kassan (99kr) kan du ändra leveransdatum och tid och du behöver välja att signera för mottagande av leveransen.
Alla försändelser som skickas från DahlinByEberstål till dig är försäkrade av oss. Om du upptäcker en skada på paketet när du hämtar det, ska du reklamera det direkt på utlämningsstället. Om du upptäcker det hemma innan du öppnar det ska du kontakta kundservice omgående.
Frakt/ Retur / Öppet köp
För att ta tillvara dina intressen tillämpar vi E-handelslagen, Distans- och Hemförsäljningslagen www.konsumentverket.se Vi erbjuder olika fraktalternativ från 39kr (SEK).
Som privatperson har du enligt Distans- och hemförsäljningslagen 14 dagars öppet köp/ångerrätt men vi erbjuder dig ännu mer tid att ångra ditt köp - hela 90 dagar. Vill du returnera eller byta storlek kontaktar du oss på vår mailadress för ett returnummer samt en retur-fraktsedel. Om du inte använder vår returfraktsedel kan du organisera returfrakten själv, till adressen: Dahlin By Eberstål, Garvargatan 7, 112 21 Stockholm, Sverige.
Om du ångrar köpet måste varan återlämnas oanvänd, i oskadat skick och/eller med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering.
För eventuell första retur där du använder vår returfraktsedel debiteras du som kund en subventionerad fraktavgift på endast 39kr, (från/till uthämtningställe). För eventuella efterföljande returer på samma order, efter den första, debiteras faktiskt frakt och hanteringsavgift, från 78kr (ex moms) per väg. Alla bedrägerier och falska beställningar polisanmäls. IP-nummer loggas. Du som kund kan också själv organisera returfrakten till oss, då tar vi inte ut någon avgift för returfrakten i fråga.
Vid retur kan du använd det emballage som varan skickades med från början. Varan ska vara i originalskick, produkterna får packas upp och storlek provas men inga märkningar eller ”hang-tags” får tas bort från varan. Skor ska alltid skickas tillbaka oanvända (provade endast på mjuk matta) i original skokartong (som inte får vara skadad).
Notera att du helt eller delvis kan förlora ditt inköpsbelopp. Detta händer om varans värde är nedsatt när den når oss, tex om produkten är använd/ skadad/ etiketter tagits av/originalförpackning saknas. Observera att du enligt lag kan komma att betala för en varas värdeminskning i den mån den beror på att du hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.
Vill du byta en vara, exempelvis till en annan storlek eller färg kontaktar du kundtjänst för instruktioner.
Reklamation
Endast ursprungliga fel, dvs sömnadsfel, felaktigheter på tyger/läder/knappar/detaljerna eller andra fel från tillverkning, omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage eller felaktig tvätt eller felaktig användning. Spara orderbekräftelse och kvitto för att kunna reklamera en vara.
Du som kund ansvarar för att varan når Dahlin By Eberstål för reklamation. Vid en godkänd reklamation står DahlinByEberstål för fraktkostnaden av beställd vara, i andra fall debiteras frakten i efterhand med ca 78 kr + moms / fraktväg.
Reklamerad vara kommer antingen repareras eller ersättas med ny felfri vara. I avsaknad av ersättningsvara ersätts den med en likvärdig vara i samma prisklass. I avsaknad av ersättningsvara kommer vi erbjuda att den ersätts med en likvärdig vara i samma prisklass.
Vår hantering av reklamationer lyder under Konsumentköplagen. Eventuella tvister hänvisas till Allmänna reklamationsnämnden. Dahlin By Eberstål följer alltid nämndens rekommendationer.
Betalning
Alla varor presenteras från DahlinByEberstål i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. I kundvagnen ser man det totala priset inklusive eventuella avgifter samt moms.
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning via internetbank. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du villkor Klarna Checkout. Villkoren för Klarna Checkout återfinns i kassan i samband med att du genomför ditt köp.
Avtal om köp bekräftas med en orderbekräftelse via e-mail från DahlinByEberstål till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Genom beställningen accepterar du också dessa villkor. DahlinByEberstål ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. För närvarande kan avtal endast ingås med kunder med leveransadress inom Sverige och Finland. Har du inte fått din orberkräftelse kan den ha hamnat i ditt spamfilter, hittar du den inte, skickar vi gärna ut den igen.
Outlösta paket
Paket som inte hämtas ut kommer DahlinByEberstål debitera en summa på 200 kr (SEK). Avgiften är nödvändig för att vi ska kunna täcka frakt- och hanteringskostnader som uppkommer. Notera att om du inte tar emot eller hämtar ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp.
Cookies
DahlinByEberstål använder cookies för att ge dig bättre service och förbättra din upplevelse av sajten och besöker du vår sajt accepterar du vår policy om cookies.
Personuppgifter
Alla uppgifter och all information som du lämnar till DahlinByEberstål när du genomför en beställning är till för kundrelationen mellan dig och DahlinByEberstål. Vi arbetar för att din integritet skall vara bibehållen på Internet. Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med PUL (personuppgiftslagen).
När du lägger en order får du vårt nyhetsbrev från oss. För att avregistrera dig följ de instruktioner som finns längst ner i nyhetsbrevet.